Tisdagen som försvann...

Idag har jag konstant varit sen med allt.. - Frågan är vart hela denna dag tagit vägen... Nu avslutar jag iaf med lite funderingar i nattmössan. Varför har vissa flyt och glider på en räkmacka genom livet medans andra får kämpa? - Jo jag vet det gamla ordspråket "- som man bäddar får man ligga". Frågan är hur mycket som ligger i att man själv bygger murar som sen hindrar en. Eller är det så att högste chefen, Gud fader himself, sitter och håller i dirigentpinnen och testar hur långt han kan djävlas med vissa - medans andra curlar fram utan minsta motstånd. Jag har faktiskt både curlat och kämpat, om vartannat. Om man lyckas att nå sitt mål genom kamp och slit så är segerns sötma underbar. Får man den i stort sätt till skänks så har den ofta mindre smak.

Varit och repat med hela bandet, och förstärkningen Steffy-boy, i eftermiddag. Låter kanon!!! Trots att repningen legat nere under min operation å konvalesens, (4 veckor). Så skoj att lira loss med sköna gänget i Allan Beddo igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

10 år som rökfri - Tänk vad bra det kan vara att få en hjärtinfarkt...

Väntan, hopp eller förtvivlan och tro.

Resan mot det oundvikliga.