Bloggare är vi allihopa.....

Jaha, då va det dags även för mig att kasta mig ut i cyber som bloggare. Varför? - Jo, har ju många järn i elden, så varför inte connectá med likasinnade? Jag gillar ju både berättelser, på scen eller via en bok samt är allätare inom musik (bortsett från tradjazz).

Grunnar mycket på hur framtiden ska se ut för mig då jag nu nyopererad i ryggen står inför ännu ett vägskäl. Kommer kroppen att hålla om jag börjar arbeta hårt fysiskt igen eller är det dags för omskolning eller 100% satsning på det egna företaget? Just nu värker ryggen lite för mycket för att jag ska kunna va koncentrerad nog att vrida och vända på för och nackdelar.

Jag är iaf glad över att våra författare får så fina recentioner överallt. Desirée Fredlund med inspirationsboken "Refuserad" blommar av all positiv uppmärksamhet. Teresa Jörgensen har fått fina lovord av kritikerkåren för sin viktiga bok "istället för ensam". Kristina Grahns bok "...i dina spår..." har fått folk att fundera och få inblick i hur stort det kan vara att mista ett litet barn. Frugans "Älskade Ungar" som är utgiven i en andra upplaga hos oss är fortfarande (tyvärr) aktuell. Kunnande och förståelse för dolda handikapp som Asperger, ADD, Högfungerande Autism, mm är fortfarande väldigt låg. Vår nya bok "ska det vara så här?" skriven av Helena och mig samt Sanna Simonsson och illustrerad av Sabina Simonsson är en fri uppföljare till Ä-u. Den handlar om när resurs efter resurs och löften, regler och lagar bryts och mitt i allt står en 16-18 årig tjej. Tonåren kan va tuffa för alla att gå igenom - men har man dessutom neuropsykiatriska funktionshinder så kan det bli totalt kaos! Nej, det är ingen "eländes bok" utan en bok om hopp och förståelse.

Lev väl och ha det bäst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

10 år som rökfri - Tänk vad bra det kan vara att få en hjärtinfarkt...

Väntan, hopp eller förtvivlan och tro.

Resan mot det oundvikliga.