Nu har det hänt!

Denna herre med låg tyngdpunkt har insett att trots att man kämpar emot så är det oundvikliga ändå omöjligt att stoppa... Sommaren är definitivt slut! Ja, jag vet,  jag vill inte heller erkänna det, men jag måste... När man i godan ro går ut ur stugan (undrandes varför det är så ovarmt en sådan här trevlig sommardag) det är då det händer! - Flyttfåglarna samlas på en närbelägen fågelsjö och för ett satans liv. Efter en timmes brölande å kviddevittande så ser jag hur en stor flock gäss lyfter och snurrar några varv för att sedan formera sig som en v-plog och bege sig söderut. Nu är sommaren slut! Ni som använder ord som sen-sommar , Britt-sommar eller lång-sommar kan glömma det nu. - Hösten är här! Igår visades bilder från Kiruna, på nyheterna, som fått ett rejält snöoväder med totalkaos som följd. Om några vekor så är vi där! På måndag är det älgjakt här i vårt område, sen är det dags för snö-eländet.



Lika bra att dubba kängorna direkt! - Vi ses efter ide-vistelsen! - Sov gott alla goa där ute, Tack för mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

10 år som rökfri - Tänk vad bra det kan vara att få en hjärtinfarkt...

Väntan, hopp eller förtvivlan och tro.

Resan mot det oundvikliga.