Sol, znark, voff, pling-plong och fluginvasion.

"Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det fluginvasion" Denna sommar börjar jag undra varför alla flugor tycks ha kompassen inställd på vårt sovrum och kök. Vi har varit förskonade i tre år nu utan sådana här invasioner. Igår slog jag 37 st innan matlagningen i köket och 23 i sovrummet - trots stängda fönster. Vi hade det likadant för 4 år sedan, då var det också så många runt omkring och på oss. Nä, flugor ska vara i lagom mängd - på rätt ställe.

I onsdags så spelade vi (Duo Dito) i hembygdsparken i Forserum. Vi hade bara en vecka att repa på så allt satt väl inte hundra men vi lyckades ganska så bra iaf. Se länk: http://www.youtube.com/watch?v=NTp7VkjXZ80&feature=feedlik

2 av våra pälstrasor (Atreyu och Apachie) är nu sommarklippta. Det finns alltid päls att röja och tova ur men det är ändå nice att dom ser ut som Portisar igen. Geisha är nu pigg och frisk igen. Det va borelia som hon hade - via det mest ogemytliga djur som finns: fästingar.

Helena jobbar 18 timmar om dagen med ett nytt projekt som vi har på g i företaget. Jag ska börja vara lite mer på fr o m imorron - skulle ha varit det redan idag men en av hundarna va risig så det blev inte sängläge förrens 05.30 för mig, znark...

Sommaren som gick... Än har jag inte njutit av sommaren överhuvudtaget. Måste nog ändra på det snart. Det vore ju inte så smart att sitta och känna sig blåst på värme och sol i november.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

10 år som rökfri - Tänk vad bra det kan vara att få en hjärtinfarkt...

Väntan, hopp eller förtvivlan och tro.

Resan mot det oundvikliga.