Bakerycabin

Igår spelade MaSa DaSt för första gången på scen inför folk. En kanon spelning med mycket attityd och ett satans tryck. Punk som skramlar å har ett rått budskap. Ska man ha nån negativ synpunkt så är det väl att de låter bättre och mer städade än de flesta punkbanden i landet. Detta är nog också en stor fördel med blandade publikum. Vi filmade så snart kommer även video bevis på grannlåten!



Idag har Anna (min dotter) löst in sin check med "bakdag med far där familjerecepten överlåtes". Vi har gjort det bröd som Anna själv döpte till "Annas favorit" vid 2 års ålder. Då var det min mor som bakade detta, numer så är det ju jag som sköter brödbakandet. För 17 år sen lät det ofta så här:
 "P - Ska jag bre en macka åt dig, Anna?
  A - Vad äj det föj bjöd?
  P -  Det är nån limpa.
  A - Jag äjtej baja Annas favojitbjöd!"
Idag har hon äntligen fått lära sig hemlisarna med brödet. Vi bakade även ljust bröd och brödgiflar samt hälsobullar med grahamsmjöl, russin och linfrön i. Sen avslutade vi med att göra en hembakt pizza. Nu tror jag det kommer att dofta gott i Kungsbacka i höst när hon å Joakim Grundberg flyttar samman.

Farbror vitnos har tofs både fram och bak när han bakar.


Imorron ska det bli lite arbete på huset. Bygget har ju mer eller mindre stått still medans jag varit risig de senaste åren - nu är det dags att ta igen lite av det som försakats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

10 år som rökfri - Tänk vad bra det kan vara att få en hjärtinfarkt...

Väntan, hopp eller förtvivlan och tro.

Resan mot det oundvikliga.