De små tingens lycka

Är glad att ha lite mer material hemma till husrenoveringen. Jag går å pekar lite förstrött på både det ena och andra, medans nästa generation får klättra på stegar och tak. Jag har målat lite med rödfärg de sista dagarna och går det att få ren händerna ordentligt? - Nepp! Hade jag lydit talespåket: "tänk efter, - före" så hade jag ju använt handskar, men icke... Jag gjorde mer som Arne Anka: "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter".

Denna sommar har vi tagit det lite lugnt med det mesta. Jag går ju fortfarande på konvalesens efter steloperationen av ryggen. Helena har äntligen kunnat stänga av arbetet med företaget lite för att pusta ut innan höstens arbete börjar. Då ska alla nya böcker få layout och omslag, samt så ska hon regisera en ny uppsättning med Etiketterna i Jönköpings kommun. Så lite vila och avkoppling både behövs och sitter helt rätt.

Helenas barn är hos sin pappa över helgen och jag har bara Jocke i byn (dock boende hos sin mamma), de andra jobbar med Joakim G och Annas lägenhet i Kungsbacka. Så nu ska vi hårdsatsa på rekreation och uppladdning av batterierna. I torsdags eftermiddag åkte vi till Ikea och gick och strosade några timmar, riktigt avkopplande och trevligt med lite nya designidéer. Igår va det Biopremiär för "Kyss mig", Ett finstämt drama om kärlekens olika ansikten och bejakelsen till densamma. Många plus för filmning, ljussättning och casting, storyn höll oxå så filmen rekomenderas. Efter filmen så blev det Dal Baffo på piren (Jönköpings sommar-oas) och lite dunderpizza...

Fläskfilé, ädelost och färska champinjoner That´s Pizza my way!  


Jönköping i kvällssol.


Efter god mat och dryck så strosade vi lite utmed Vätterstranden och njöt av en vacker solnedgång. - Varför åka till kusten när man har det så nice i Jönköping?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

10 år som rökfri - Tänk vad bra det kan vara att få en hjärtinfarkt...

Väntan, hopp eller förtvivlan och tro.

Resan mot det oundvikliga.