GoTT SLuT å eTT GoTT NyTT åR Till aLLa!

Det är Nyårsafton idag. Helt klart hög tid att summera året som varit! Some ups and to many downs...

Från januari tills 17 maj så jobbade jag heltid, trots att det krävdes morfinbaserade tabletter för att hålla ryggvärken i schack. När jag lyckats få ihop mina 90 nya arbetade dagar så jag fick vara sjukskriven igen så opererades min ländrygg. Operationen blev mer kritisk än väntat, när de sövde mig så kunde de inte få ner slangen i halsen på mig. Så de fick använda "barn" storlek istället. Hela tiden så övervakades mitt trasiga hjärta av extra personal p g a min tidigare infarkt. Som väl va så funkade pumpen klanderfritt. De vågade inte väcka mig direkt utan höll mig sövd några timmar extra. Jag vet att jag träffade en gammal barndomsvän på uppvaket, annars så är det mesta dolt i slöjor och sönderryckta enstaka bilder... Istället för som planerat fixera 2 kotor i ländryggen med titanskruvar, så blev det 5 stelopererade kotor och massor av skruv och även bendistanser som de borrade ut ur mina höftben. Kan väl utan överdrift säga att jag fick börja gå-träna från ruta 1 igen... Efter 10 dagar på lasarettet så fick jag åka liggande-taxi hem igen. Dagen efter så tvingade jag mig själv ut på kryckor och med morfin i blodet, men träna det skulle jag! Tyvärr va jag tvungen att säga nej till vår spelning 2 dagar senare på "shanti mela" på kulturhuset. Nu 7 månader senare så är jag glad att jag tvingade igång mig själv direkt. Snart är jag tillbaka - efter 5½ år i värkens land.

Vi satsade stort på att få till en valpkull mellan Geisha och Apachie under hennes vårlöp. Det ville dock inte ta sig trots flera försök. Geisha blev däremot riktigt dålig, med hög feber, på Midsommarafton. Vi sökte Jourhjälp på Djursjukhuset i Jönköping. Geisha hade då gett upp och låg och inväntade döden. Med dropp och penicillin så repade hon sig snabbt och 3 dagar senare så var hon hemma igen. Det vasade sig vara Borelia.

I höstas så fick Helena större och större problem med feber och magsmärtor och till slut så gick hon med på att söka för det. Hon hade en kraftigt infekterad blindtarm. Efter operationen så blev konvale-sensen mycket längre än väntat, då hon även fick urinvägsinflammation. Efter 2 månader så började hon komma igång så smått igen, det är dock först i december som hon är på 75% av normal orkesnivå.

Triumf
Den 31/10 så hände det som vi länge önskat oss... Geisha födde tre underbara valpar. Då förlossningen blev lite komplicerad så fick de alla namn som passar bra på den tuffa starten. - Triumf, Bonus och Mirakel. Triumf "Tria" kommer att bo kvar hos oss och förhoppnings-vis bli vår nya avelstik! Hon är en svart välbyggd dam med ett sju-helvetes humör... Helt klart kommer vi att få något att bita i med att dressera henne. Bonus "Bobo" flyttar till Norge den 2/1 -2012 Han ska bo hos familjen Vedlog´s i södra delen av vårt grannland. Bobo är full av energi och busig som få, men samtidigt en underbart härlig kille - med honom blir man aldrig sittande länge, utan det är fullt ös hela tiden! Mirakel har flyttat till en hundvan familj i Vetlanda och fått en vit Labbe (Smilla) som storasyster. Valpar is da` shit!!!

Mirakel och Bonus





Vi bygger om huset för fullt nu. Det ska bli en ny verksamhet inom Duo Dito våren 2012! Både övernattning och lokaler för skrivande och kursverksamhet kommer att finnas när bygg-nationen är klar. Mer detaljer kommer under våren när programmet är spikat.



Nyårsönskningar: * Spela in en demo med Helena, "Duo Dito trubadurerna".
                             * Göra en demo med gamla goa Allan Beddo Band!
                             * Hitta energi och pengar till att slutföra tillbygget.
                             * samt... Fred på Jorden och mat åt alla så klart!

Ha nu ett riktigt skönt avslut på detta år. 2012 ska ju enligt aztekerna solguden visa sig, så det kan nog bli spännande att se vad som händer... Nej, jag tror inte att det är Jimmie Åkesson som är solguden! Möjligtvis kan det vara Juholt men jag börjar bli tveksam... Tills vi vet vem som är solguden så tar jag gärna emot gåvor till solens ära. Ha nu ett underbart 2012!!! Det ska iaf jag ha!

Kommentarer

  1. Låter spännande med tillbygget! Önskar er ett gott nytt år!!Hurra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

10 år som rökfri - Tänk vad bra det kan vara att få en hjärtinfarkt...

Väntan, hopp eller förtvivlan och tro.

Resan mot det oundvikliga.